យោងតាមរបាយការណ៍របស់ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវសហរដ្ឋអាមេរិកបានបង្ហាញថា ការដេកថ្ងៃ (ដេកចំពេលកណ្ដាលថ្ងៃ) បានជួយបង្កើនការចង់ចាំ និងបង្កើនប្រសិទ្ធភាពនៃការសិក្សារបស់ក្មេងថ្នាក់មតេយ្យ។
ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវមកពីសាកលវិទ្យាល័យ University of Massachusetts Amherst បាននិយាយថាភាគតិចណាស់ដែលបានដឹងអំពីអត្ថប្រយោជន៍នៃការដេកថ្ងៃរបស់កុមារ ដោយមានសាលាមតេយ្យមួយចំនួននៅសហរដ្ឋអាមេរិកបានលុបបំបាត់វេលាសម្រាប់ដេកថ្ងៃរបស់សិស្ស ដោយមកបង្កើតពេលវេលាសម្រាប់សិក្សាវិញ។ ការធ្វើបែបនេះគឺបានបំភ្លេចចោលនូវគុណសម្បត្តិនៃការដេកថ្ងៃ។
ដើម្បីលាតត្រដាងបង្ហាញឲ្យសាធារណៈ ក៏ដូចជាសាលាមតេយ្យ បានយល់ដឹងអំពីអត្ថប្រយោជន៍នៃការដេកថ្ងៃរបស់ក្មេងថ្នាក់មតេយ្យ ក្រុមស្រាវជ្រាវខាងលើបានធ្វើការសាកល្បងទៅលើកុមារថ្នាក់មតេយ្យចំនួន ៤០នាក់ ដោយបានធ្វើការពិសោធន៍ទៅលើការចងចាំរបស់ពួកគេក្នុងការសម្គាល់រូបភាពផ្សេងគ្នា និងសាកល្បងលើល្បងប្រាជ្ញា។
ក្រុមស្រាវជ្រាវបានធ្វើការសាកល្បងទៅលើកុមារមតេយ្យដែលរៀននៅពេលព្រឹក រួចសាកល្បងម្ដងទៀតទៅលើពួកគេដដែល នៅពេលរសៀល ដោយមិនឲ្យពួកគេដេកថ្ងៃ។ ជាលទ្ធផលឃើញថាការចង់ចាំរបស់ពួកគេនៅមានកម្រិត ជាពិសេសមិនសូវល្អ។
ថ្ងៃបន្ទាប់ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវបានធ្វើការសាកល្បងដូចគ្នាទាំងពីរវេណ ប៉ុន្តែឲ្យពួកក្មេងៗដេកថ្ងៃ ក្រោយពីការសាកល្បងឃើញថា ក្មេងដែលបានដេកថ្ងៃមានការចង់ចាំល្អជាង ក្មេងដែលមិនបានដេកថ្ងៃ បើទោះបីជាពួកគេជាមនុស្សតែមួយក្ដី ប៉ុន្តែការចង់ចាំរបស់ពួកគេមិនដូចគ្នានោះទេ នៅពេលដែលមិនបានដេកថ្ងៃ។
ដើម្បីឲ្យកាន់តែច្បាស់ និងជឿជាក់ក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវបានសិក្សាទៅលើសាលាមតេយ្យចំនួន ១៤ផ្សេងទៀត នៅក្នុងការពិសោធន៍បានរកឃើញដូចគ្នា ប៉ុន្តែក្រុមអ្នកស្រាវជ្រាវក៏បានបញ្ជាក់ផងដែរថា វេលាគ្រប់គ្រាន់សម្រាប់ឲ្យពួកគេដេកថ្ងៃគឺមានរយៈពេល ៧៣នាទី។
ក្រោយពីទទួលបានលទ្ធផលបែបនេះហើយ ក្រុមស្រាវជ្រាវបានជំរុញឲ្យសាលាមតេយ្យទាំងអស់ បង្កើតនូវកម្មវិធីផ្ដល់ពេលវេលាដោយឲ្យពួកក្មេងៗឲ្យមានពេលដេកថ្ងៃ ដើម្បីបង្កើនការចង់ចាំ ក៏ដូចជាលើកកម្ពស់ការសិក្សារបស់ពួកគេផងដែរ៕
មតិយោបល់