ព័ត៌មានជាតិ

ក្នុង​រយៈពេល​៥​ខែ​កម្ពុជា​ទទួលបាន​អ្នកទេសចរ​អន្តរជាតិ​ប្រមាណ​១,៩​លាន​នាក់​

​ក្នុង​ពិធី​ប្រកាស ផ្សព្វផ្សាយ​ជា​ផ្លូវការ នូវ​ព្រឹត្តិការណ៍​តាំងពិព័រណ៍​ទេសចរណ៍ អាស៊ី​ប៉ាស៊ីហ្វិក PATA TRAVEL MART (PTM) 2014 កាលពី​រសៀល ថ្ងៃទី ២៣ ខែមិថុនា ឆ្នាំ​២០១៤ នៅ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ក​ឧត្តម ថោង ខុន រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ទេសចរណ៍ បាន​មានប្រសាសន៍​ឲ្យដឹងថា​ក្នុងរយៈពេល ០៥ ខែ​ដើមឆ្នាំ ២០១៤ នេះ​កម្ពុជា​ទទួលបាន​ទេសច​រ​អន្តរជាតិ ប្រមាណ ១,៩ លាន​នាក់ ដែលមាន កំណើន ៦% បើ​ធៀប​ទៅ​នឹង​រយៈពេល​ដូចគ្នា​នៃ​ឆ្នាំ ២០១៣ កន្លងទៅ​។​
cambodia-vietnam-land-tours-1
​ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បន្តទៀតថា កំណើន​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា​មាន​ការកើនឡើង​គួរ​ឲ្យ​កត់ សម្គាល់​ក្នុង​រយៈពេល​ប៉ុន្មាន​ឆ្នាំ​នេះ​ដោយ ក្នុង​ឆ្នាំ ២០១៣ កម្ពុជា​សម្រេចបាន​កំណើន​ទេសចរណ៍ ១៧,៥% ជាមួយនឹង​ការ​មក​ដល់​នៃ​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​ប្រមាណ ៤,២ លាន​នាក់ ធៀប​នឹង​ឆ្នាំ ២០១២ ដោយ​បាន​នាំមក​នូវ​ចំណូល​ជាតិប្រមាណ​ជាង ២ ៥០០ លាន​ដុល្លារ និង​បាន​ផ្តល់​ឱកាស​ការងារ​ដោយផ្ទាល់ ប្រមាណ​ជាង ៥០ ម៉ឺន​នាក់​រួមចំណែក​ប្រមាណ​ជាង ១៥%​នៃ​ផលិតផល​សរុប​ក្នុងស្រុក (GDP) ។​

​ក្នុងនោះ​ឯកឧត្តម​រដ្ឋមន្ត្រី​បានធ្វើការ​ការព្យាករណ៍​ថា នៅ​ឆ្នាំ​២០១៤ កម្ពុជា​អាច​ទទួលបាន​ទេសចរ​អន្តរជាតិ​ប្រមាណ ៤,៦ ទៅ ៤,៧ លាន​នាក់ ឆ្នាំ ២០១៥ អាច​ទទួលបាន ៥ លាន​នាក់ និង​ឆ្នាំ ២០២០ អាច​ទទួលបាន​ពី ៧,៥ ទៅ ៨ លាន​នាក់​។​

​ឯកឧត្តម ថោង ខុន បានបញ្ជាក់​ថា ដំណាក់កាល​វិបត្តិ​នយោបាយ​បច្ចុប្បន្ន​នៃ​ប្រទេស ជិតខាង​គឺ​អាច​ជះ​ឥទ្ធិពល​ជា​អវិជ្ជមាន មកលើ​វិស័យ​ទេសចរណ៍​កម្ពុជា ហើយ​ដោយសារ​វិបត្តិ​នយោបាយ​នៅ​ប្រទេស​ថៃ​ភ្ញៀវ​ទេសចរ​បាន​ធ្លាក់ចុះ ៥០ ភាគរយ​រីឯ ប្រទេស​វៀតណាម​ធ្លាក់ ចុះ​តែ​ជាង ២ ភាគរយ ។​

​ដើម្បីទប់ស្កាត់ការ​ធ្លាក់​ចុះនៃភ្ញៀវអន្តរជាតិ​ក្រសួង​ទេសចរណ៍​បាន​សហការ​ជាមួយ​ផ្នែក​ឯកជន​ដាក់ចេញ​នូវ​វិធាន ការទប់ស្កាត់​វិបត្តិ​ចំនួន ៨ ចំណុច​គឺ ១-​ជំរុញ​បង្កើន​ការផ្សព្វផ្សាយ​ទេសចរណ៍​តាម​គ្រប់​រូបភាព និង​មធ្យោបាយ ទៅ​កាន់​ទីផ្សារ ទេសចរណ៍​ធំ ដែល​មាន​សក្តានុពល និង​មាន​លទ្ធភាព​ត​ភ្ជាប់​ការហោះហើរ​មក​កម្ពុជា ពិសេស​ទីផ្សារ​ចិន កូរ៉េ ជប៉ុន និង​ទីផ្សារ ក្នុង​តំបន់​អាស៊ាន ។ ២-​រៀបចំ​គោលនយោបាយ​គន្លឹះ​ចាំបាច់​មួយ​ចំនួន ដើម្បី​បង្កើន​ជើងហោះហើរ​ពី​ទីផ្សារ​ទេសចរណ៍​ធំ ។ ៣-​បញ្ចុះតម្លៃ​កញ្ចប់​ទស្សនកិច្ច​សម្រាប់​ក្នុង​មួយ​រយៈពេល ៤-​ជំរុញ​បង្កើត​ព្រឹត្តិការណ៍ និង​ផលិតផល​ទេសចរណ៍​ទាក់ទាញ​ថ្មីៗ (​នៅ​តំបន់ឆ្នេរ រាជធានី​ភ្នំពេញ និង​តំបន់​អេកូ​ទេសចរណ៍ ធម្មជាតិ​) ។ ៥-​ជំរុញ​ពង្រឹងគុណភាព​សេវាកម្ម និង​ផលិតផល​ទេសចរណ៍ ៦-​ជំរុញ​យន្តការ​សម្រួល​ការធ្វើដំណើរ និង​ដឹកជញ្ជូន​ទេសចរ​ដោយ​ខិតខំ​បន្ត​កាត់បន្ថយ​នូវ​របាំង​នៃ​ការធ្វើ​ដំណើរ​មិន​ចាំបាច់​នានា ៧-​ជំរុញ​ចលនា​ទេសចរណ៍​ក្នុងស្រុក និង ៨ បន្ត​ពង្រឹង​សន្តិសុខ និង​សុវត្ថិភាព​ទេសចរណ៍​៕​

មតិយោបល់