ព័ត៌មានជាតិ

ដំបូន្មាន ៥យ៉ាង ​ពី ​Mark Zuckerberg ​សម្រាប់​សហគ្រិន​ ដែល​ចង់​ជោគជ័យ​

ក្នុងនាមជាសហគ្រិនជោគជ័យវ័យក្មេង លោក Mark Zuckerberg សហស្ថាបនិក និងជានាយកប្រតិបត្តិ Facebook បាន​ជម្នះ និង​តស៊ូយ៉ាងខ្លាំងទម្រាំក្លាយខ្លួនជាកំពូលមហាសេដ្ឋី និងជាអ្នកជោគជ័យដ៏អស្ចារ្យ។ ជារឿយៗ លោក Mark Zuckerberg តែងតែ​ផ្ដល់​នូវ​គំនិតល្អៗជាច្រើនដល់មនុស្សគ្រប់គ្នា តាមរយៈមធ្យោបាយផ្សេងៗ​ជាពិសេសគឺ​បទ​ពិសោធន៍​ផ្ដល់​ខ្លួន​របស់​លោក​ផ្ទាល់តែម្ដង។

Mark Zuckerberg

ខាងក្រោមនេះគឺជា​ដំបូន្មាន ៥យ៉ាង សម្រាប់សហគ្រិនទាំងអស់ ដែលចង់ក្លាយជាមនុស្សជោគជ័យ៖

០១) ចំណង់ចំណូលចិត្ត
ពាក្យថា «ចំណង់ចំណូលចិត្ត» មិនមែនទើបតែឮជាលើកទី១នោះទេ ព្រោះសហគ្រិនជោគជ័យភាគច្រើនតែងតែលើកយក​ចំណុចនេះ​មក​ធ្វើជាបទពិសោធន៍ដូចៗគ្នា។ លោក Mark Zuckerberg បាននិយាយថា លោកចង់ឲ្យមនុស្សទូទាំងពិភពលោកផ្សាភ្ជាប់​ទំនាក់​ទំនង​​រវាងគ្នាទៅវិញទៅមក និងចង់ឲ្យពិភពលោកកាន់តែបើកទូលំទូលាយ នោះជាភាពងប់ងល់បំផុត ដែលក្នុងមួយជីវិតរបស់​នាយក​ប្រតិបត្តិ Facebook រូបនេះ តែងតែចង់បាន និងធ្វើវារហូតមក។ នៅក្នុងសេចក្ដីថ្លែងការមួយ លោក Mark Zuckerberg បាន​និយាយ​ថា គោលដៅរបស់ Facebook គឺចង់ផ្ដល់អំណាចដល់មនុស្សទាំងអស់ក្នុងការចែករំលែក និង​បង្កើត​ពិភព​លោក​សម្រាប់​មនុស្ស​គ្រប់​គ្នា​។​ លោក​ក៏បាន​ព្រមានដល់សហគ្រិនទាំងអស់ផងដែរថា ប្រសិនបើមានមនុស្សណាម្នាក់ បានធ្វើវាហើយ​ តែបរាជ័យ នោះ​វា​គឺ​ជា​បទ​ពិសោធន៍​សម្រាប់​អ្នក​ ដែល​ត្រូវតែ​គេចឲ្យផុត ហើយព្យាយាមធ្វើវាឲ្យល្អ តាមតែអាចធ្វើទៅបាន។

ចំណង់ចំណូលចិត្តគឺជាចំណុចក្ដៅមួយដែល​ជំរុញឲ្យសហគ្រិនដើរឆ្ពោះទៅរកភាពជោគជ័យ។

០២) គោលបំណង
លោក Mark Zuckerberg បាននិយាយថា ក្រុមហ៊ុនដ៏អស្ចារ្យមួយមិនមែនគ្រាន់តែជួលបុគ្គលិកឲ្យមកធ្វើការខាងផ្នែកទីផ្សារ ទាក់​ទាញ​អតិថិជន និងអ្នកវិនិយោគនោះទេ សម្រាប់​​សហគ្រិនដែលជាអ្នកដឹកនាំក្រុមហ៊ុនត្រូវយល់ច្បាស់ថា គោលបំណង​នៃ​ការ​បង្កើត​ក្រុមហ៊ុន​ឡើង​ចង់ធ្វើអ្វីខ្លះ បើសិនគ្រាន់តែចង់បង្កើត​វា​ឡើង​ឲ្យក្លាយជាក្រុមហ៊ុនមួយ នោះអ្នកមិនមែនជាសហគ្រិនជោគជ័យទេ។ ត្រូវចាំថា គោលបំណងបង្កើតក្រុមហ៊ុនឡើងដើម្បីធ្វើអ្វី ចូរ​បង្ហាញពីគោលបំណងពិតរបស់​អ្នក​នៅថ្ងៃនេះ និងសម្រាប់ពេលអនាគតចេញមក នោះ​អ្នក​វិនិយោគនឹងបានឃើញ ហើយយល់ច្បាស់ ពេលនោះគេនឹងមក​ធ្វើការវិនិយោគជា​មួយ​អ្នកដោយក្ដីរីករាយ។

ជានិច្ចជាកាល ត្រូវតែរក្សាគោលបំណងរបស់អ្នកនៅក្នុងចិត្ត ព្រោះវានឹងជំរុញអ្នកឲ្យឆ្ពោះទៅរក​ភាព​ជោគជ័យ”។ – Mark Zuckerberg

០៣)​ មនុស្ស ឬបុគ្គលិក
លោក Mark Zuckerberg ធ្លាប់បានិយាយថា ចង់ប្រែក្លាយក្រុមហ៊ុនមួយឲ្យមានការច្នៃប្រឌិតថ្មីនោះ ត្រូវតែបើកឱកាសដល់​បុគ្គលិក និង​មនុស្សដែលមានជំនាញក្នុងការបញ្ចេញសមត្ថភាព​ និងទេព្យកោសល ជាក់់ស្ដែង លោកតែងតែប្រាប់ដល់​ថ្នាក់ដឹកនាំ និង​បុគ្គលិក​ទាំង​អស់​ថា លោកផ្ដល់សេរីភាពក្នុងការបញ្ចេញមតិ និងគម្រោងសម្រាប់ច្នៃប្រឌិតអ្វីដែលថ្មី ដល់​បុគ្គលិកទាំងអស់ ហើយបើសិនជា​លោក និង​ក្រុម​ប្រឹក្សាភិបាលពិនិត្យឃើញថា វាល្អ នោះលោកនឹងសម្រេចប្រគល់កិច្ចការនោះដល់អ្នកដែលបាន​លើក​គម្រោង​នោះ​ឡើង​ ព្រោះថា​គេយល់ច្បាស់ពីប្រតិបត្តិការ និងអ្វីដែលត្រូវធ្វើ។ នៅក្នុងឆ្នាំ ២០១៤ លោក Mark Zuckerberg បាន​បង្កើត​កម្មវិធី​មួយ​សម្រាប់ផ្ដល់រង្វាន់ដល់​អ្នក​ដែលមានសមត្ថភាពក្នុងការជ្រៀតចូលបណ្ដាញទំនាក់ទំនងសង្គម ជាមួយនឹងការរកឃើញចម្លោះប្រហោង នោះលោកនឹង​ផ្ដល់ជាទឹកប្រាក់​ដល់អ្នករកឃើញ ព្រមទាំងឱកាសការងារ​មួយទៀតផង។

មិនត្រូវ​ច្រាន​ចោលគម្រោងរបស់​បុគ្គលិក​​ភ្លាមៗ ​នៅនឹងមុខនោះទេ ព្រោះការធ្វើបែបនេះ វានាំឲ្យបុគ្គលិកបាក់ទឹកចិត្ត ហើយវាក៏មិនមែនជាទង្វើដែល​សហគ្រិនជោគជ័យ​ធ្វើនោះដែរ។

០៤) ផលិតផល
Facebook បង្កើតឡើងសម្រាប់ផ្សាភ្ជាប់ទំនាក់ទំនងមនុស្សគ្រប់គ្នានៅទូទាំងពិភពលោក ចុះហេតុអ្វីចាំបាច់បង្កើតផលិតផល? លោក Mark Zuckerberg បាននិយាយថា គោលបំណងរបស់លោកគឺចង់ប្រែក្លាយពិភពលោកទាំងមូល ហើយគោលបំណងរបស់លោក​គឺ​ចង់​ឲ្យមនុស្សទូរទាំងពិភពលោក​បើកចំហ ទទួលយកអ្វីដែលថ្មី ហេតុនេះហើយទើប Facebook មានផលិតផលថ្មីៗជាច្រើន ព្រោះថា​នោះ​គឺ​ជាផលិតផលសម្រាប់ប្រែក្លាយពិភពលោក។ លោក Mark Zuckerberg បាននិយាយថា បើសិនជាគ្មា​ន​ការច្នៃប្រឌិតថ្មីទេនោះ ក្រុមហ៊ុន​មួយនឹងនៅតែ​ជាក្រុមហ៊ុនមួយដដែល វាហាក់ដូចជាទ្រនិចនាឡិកាអីចឹង មួយថ្ងៃមាន ២៤ម៉ោង មួយម៉ោង មាន ៦០នាទី មួយនាទី មាន​ ៦០វិនាទី និយាយជារួមគឺវាមែនដែលផ្ដាស់ប្ដូរ។

០៥)​ ភាពជាដៃគូ
គ្មានមេដឹកនាំណាម្នាក់អាច​ដំណើរការក្រុមហ៊ុនមួយបានដោយខ្លួនឯងនោះទេ។ កីឡាករដែលលេងបានល្អ មិនមែនមកពីខ្លួនឯងអស្ចារ្យ​ទេ គឺមានការជ្រុំជ្រែងពីគ្រូបង្វិក និងភាពសាមគ្គីគ្នាក្នុងក្រុម យ៉ាងណាមិញ សហគ្រិនដែលជោគជ័យក៏មុខពីការលេងកីឡាដែរ។ លោក Mark Zuckerberg បាននិយាយថា មេដឹកនាំដែលល្អ ត្រូវចេះទទួលស្គាល់ការពិត ចេះទទួលស្គាល់ចំណុចខ្សោយរបស់ខ្លួន។ ​ក្រុមហ៊ុន​មួយបើគ្មានទំនាក់ទំនង ឬភាពជាដៃគូជាមួយនឹងក្រុមហ៊ុន​ដទៃទេ នោះ​មិនអាចដើរដល់ផ្លូវជោគជ័យឡើង ជាក់ស្ដែង Faceook បើគ្មានដៃគូផ្សព្វផ្សាយពាណិជ្ជកម្ម គ្មានក្រុមហ៊ុនផ្ដល់​ហ្គេមសម្រាប់លេងកម្សាន្ត គ្មានក្រុមហ៊ុន​ផ្ដល់ប្រឹក្សាយោបល់​ខាង​ហិរញ្ញវត្ថុ យុទ្ធសាស្ត្រទីផ្សារ មិនមានការផ្ដត់ផ្គង់​ផ្សេងៗ នោះ​ Facebook ក៏គ្មានថ្ងៃនេះដែរ៕

ដកស្រង់ និងប្រែសម្រួលពី៖ គេហទំព័រ Business Insider

មតិយោបល់