ព័ត៌មានជាតិ

ឆ្នាំ​២០២០​រាជធានី​ភ្នំពេញ​នឹងមាន​សេវាកម្ម​រថភ្លើង​សាធារណៈ

​លោក ម៉ាសា​តូ កូតូ អ្នកសម្របសម្រួល​គម្រោង​របស់​អង្គការ JICA ប្រចាំ កម្ពុជា​បាន​លើកឡើង​នៅក្នុង​កិច្ចប្រជុំ​បញ្ចប់​គម្រោង​ផែនការ​មេ​ដឹកជញ្ជូន ក្នុង​រាជ ធានី​ភ្នំពេញ​កាលពី​ព្រឹក​ថ្ងៃ​ទី​១៩​ខែ​សីហា ឆ្នាំ​២០១៤ នៅ​សាលា​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ថា បន្ទាប់​ពី​មធ្យោបាយ​ដឹកជញ្ជូន​សាធារណៈ តាមរយៈ​រថយន្តក្រុង ដើម្បី​រួមចំណែក​កាត់បន្ថយ​បញ្ហា​កកស្ទះ​ចរាចរ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​ចាប់ពី​ឆ្នាំ​២០២០​ទៅ រាជធានី​ភ្នំ ពេញ​ត្រូវតែមាន​មធ្យោបាយ​រថភ្លើង​បន្ថែមទៀត ដើម្បី​ដោះស្រាយ​បាន​ចំពោះកំ ណើ​ន​ប្រជាពលរដ្ឋ និង យានយន្ត​គ្រប់​ប្រភេទ​នោះ ។ លោក​បន្តថា ផែនការ​នេះ ត្រូវតែ​សម្រេច​ឲ្យបាន​ឆាប់​ក្នុងរង្វង់​ចុង ឆ្នាំ​២០១៤​នេះ ដើម្បី​អាច​ចេញដំណើរ ស្ថាបនា​ឲ្យបាន​នៅ​ឆ្នាំក្រោយ ស្របពេល​ដែល​នៅ ឆ្នាំ​២០២០​នៅសល់តែ​៥​ឆ្នាំ​ទៀត ប៉ុណ្ណោះ ដោយ​ផ្លូវ​ទាំងអស់​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​មិន​អាច​ពង្រីក​បាន​តទៅទៀត ឡើយ ។ គម្រោងការ​នេះ ត្រូវបាន​បង្ហាញ​ឡើង​តាម​គម្រោង​សិក្សា​ផែនការមេ លើ ការងារ​ដឹកជញ្ជូន​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ​រហូត​ដល់ ឆ្នាំ​២០៣៥​ដែល​ចំនួន​ចរាចរ​ក្នុង មួយថ្ងៃៗ​អាច​កើនឡើង​រហូត​ដល់​ជាង​៧​លាន​ដំណើរ ស្របពេល​ដែល​បច្ចុប្បន្ន​មាន​ត្រឹម​ជាង​៤​លាន​ដំណើរ​បានធ្វើឲ្យ​រាជធានី​ភ្នំពេញ​កំពុង​ជួប​បញ្ហា​ប្រឈម នៃ ការកកស្ទះ​ចរាចរ​កើតឡើង​ស្ទើរ​ជា​ប្រចាំ​ថ្ងៃ ។ តំណាង​អង្គការ JICA បានបញ្ជាក់ ទៀតថា គម្រោង​សាងសង់​សេវាកម្ម​រថភ្លើង​សាធារណៈ​នេះ​នឹង​ត្រូវ​ធ្វើឡើង​នៅ លើ​ផ្លូវ​ណា ដែល​មាន​ភាព​មមាញឹក​ខ្លាំងជាងគេ និង នៅលើ​ផ្លូវ​មួយចំនួន​ទៀត ដែល​ជា​ផ្លូវ​ក្រវាត់​ទីក្រុង ដើម្បី​បញ្ចៀស​កុំឲ្យ​ចរាច​រហូរ​ចូល​គំហុក​ក្នុង​ទីក្រុង ។​

​តាម​ផែនការ​ជាក់ស្តែង​ជម្រើស​ខ្សែរ​ត់ទី​១ នឹង​ត្រូវ​ស្ថាបនា​នៅតាម​បណ្តោយ ផ្លូវ​សហព័ន្ធ​រុស្សី ចាប់​ពី​រង្វង់​មូល​ចោម​ចៅ​ដល់​ភ្លើង​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​កាណាឌីយ៉ា មាន​ប្រវែង​១៤​គីឡូម៉ែត្រ ដោយ​គ្រោង​ចំណាយ​ទឹកប្រាក់​សរុប​ចំនួន​៧៥៩​លាន ដុល្លារ ។ ជម្រើស​ទី​២​ពី​រង្វង់​មូល​ចោម​ចៅ​តាម​មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី​ដល់​មុខ​ព្រ លាន​យន្តហោះ​បត់​ទៅ​ជើង​ដល់​ផ្លូវ​រថភ្លើង ហើយ​ឆ្ពោះ​មក​ភ្លើង​សញ្ញា​ចរាច​រណ៍កា ណា​ឌី​យ៉ា ដែល​មាន​ប្រវែង​សរុប​ជាង​១៥​គីឡូម៉ែត្រ​គ្រោង​ចំណាយ​ថវិកា​ចំនួន​៦៤៥ លាន​ដុល្លារ ។ ចំណែក​ជម្រើស​ទី​៣​ចេញ​ពី​មុខ​ព្រលានយន្តហោះ​ឡើង​ទៅ​លិច តាម​មហាវិថី​សហព័ន្ធរុស្ស៊ី កាត់​តាម​ក្រោម​ដី​នៃ​ព្រលានយន្តហោះ​អន្តរជាតិ​ភ្នំពេញ​លើផ្លូ​វវេងស្រេង ហើយ​ឆ្ពោះ​ដំណើរ​ទៅ​ស្តុប​អាងទឹក​អូឡាំពិ​កមាន​ប្រវែង​ជិត​១៣ គីឡូម៉ែត្រ គ្រោង​ចំណាយ​ថវិកា​ចំនួន​៥៨៦​ដុល្លារ ។ លោក ម៉ាសា​តូ កូតូ បាន​អះ អាង​ថា ជម្រើស​ទាំង​៣​ខ្សែ​នេះ ជា​ផ្លូវ​អាទិភាព​ដោយ​សម្រួល​ចរាចរណ៍​ដល់​ប្រជា ពលរដ្ឋ​ផង និង ភ្ញៀវទេសចរ​ជាតិ អន្តរជាតិ ដែល​ឆ្លងកាត់​ព្រលាន​យន្តហោះ​អន្តរ ជាតិ​ភ្នំពេញ​ផង ដែល​បច្ចុប្បន្ន ពួកគេ​តែងតែ​មាន​ភាព​រអ៊ូរទាំ​នៅពេល​ឆ្លងកាត់​ផ្លូវ នេះ​។​

​ឯកឧត្តម ប៉ា សុជាតិ​វង្ស អភិបាល​រាជធានី​ភ្នំពេញ​បាន​ឯកភាព​ចំពោះ​ប្លង់​មេ នេះ ដែល​បាន​បម្រើ​ផលប្រយោជន​ដ៏​ច្រើន​ដល់​រាជធានី​ភ្នំពេញ ដើម្បី​កាត់បន្ថយ ការកក់ស្ទះ​ចរាចរ ប៉ុន្តែ​ឯកឧត្តម​បានបញ្ជាក់​ថា ប្លង់​មេនេះ សាលា​រាជធានី​សុំ ពិភាក្សា​ជាមួយ​មន្ទីរ​ជំនាញ​ឲ្យបាន​ល្អិតល្អន់​ជា​មុន​សិន មុននឹង​បញ្ជូន​ទៅ​គណៈ​រដ្ឋ មន្ត្រី​ធ្វើ​ការសម្រេច និង អនុម័ត​នៅ​ខែ​វិច្ឆិកា​ខាង​មុខ ។​

​ឯកឧត្តម​អភិបាល​បាន អះអាងថា ជា​មធ្យោបាយ​ដោះស្រាយ​ចំពោះ​មុខ​ក្នុង​ការសម្រួល​ប្រព័ន្ធ​ច​រារ​ចរណ៍ តាម​មហាវិថី​ស​ហព​ន្ធ័​រុស្ស៊ី​នេះ ក្នុង​រង្វង់​ចុងខែ​សីហា​ឬ​ដើម​ខែ​កញ្ញា​ខាង​មុខ​នឹង បើក​ការដ្ឋាន​ស្ថាបនា​ស្ពាន​អាកាស និង ផ្លូវ​ក្រោម​ដី​មួយ​កន្លែង​ទៀត​ត្រង់​ចំណុច​ភ្លើង​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​តិច​ណូ បន្ទាប់មក​នឹង​ត្រូវ​សាងសង់​ស្ពាន​អាកាស​បន្តទៀត នៅ​ចំណុច​ភ្លើង​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​ហាណូ ឬ​ភ្លើង​សញ្ញា​ចរាចរណ៍​ផ្សារ​ដី​ហុយ ក្រៅពី នេះ អាជ្ញាធរ​ក៏​កំពុង​រៀបចំ​បើក​ឲ្យមាន​ចរាចរ​ទៅ​មក​ស្រប​តាម​បណ្តោយ​ផ្លូវ​រថ ភ្លើង ហើយ​បន្ទាប់​ពី​ដោះស្រាយ​ផលប៉ះពាល់​ដល់​ពលរដ្ឋ ដែល​រស់​នៅ​អម​សង ខាង​ផ្លូវ​នេះ​រួច​នឹង​ក្លាយ​ជា​ផ្លូវ​ហាយវ៉េ ឬ​ផ្លូវអាកាស​អម​សងខាង​ផងដែរ​។​

​មធ្យោបាយ​ដោះស្រាយ​បញ្ហា​កកស្ទះ​ចរាចរ​ក្នុង​រាជធានី​ភ្នំពេញ តាម​ផែនការ​មេ​ឆ្នាំ​២០៣៥​បានបង្ហាញ​ថា ចាប់ពី​ឆ្នាំ​២០១៦​ទៅ​នឹង​បង្កើតឲ្យមាន​សេវាកម្ម​រថយន្ត ក្រុង​ចំនួន​៥​ខ្សែ ឆ្នាំ​២០២០​មាន​សេវាកម្ម​រថយន្តក្រុង​ចំនួន​១០​ខ្សែ រួមជាមួយ​នឹង សេវា​រថភ្លើង​សម្រាប់​អ្នកធ្វើការ ឆ្នាំ​២០២៥​មាន​រថយន្តក្រុង រថភ្លើង​សម្រាប់​អ្នកធ្វើ ការ និង រថភ្លើង​ល្បឿន​លឿន​ទាំង​លើ​ដី​លើ​អាកាស និង ក្រោម​ដី ហើយ​ដល់ ឆ្នាំ​២០៣៥​អ្វីៗ​ទាំងអស់ ត្រូវបាន​រៀបចំ​រួចរាល់​មាន​ភាពងាយស្រួល​ដល់​អ្នក​ធ្វើ​ដំ ណើ​រ​គ្រប់​ប្រភេទ​៕​
Pp-11

មតិយោបល់