ដើម្បីកាត់បន្ថយ នៃការកកស្ទះចរាចរ នៅចំណុចរង្វង់មូលចោមចៅ និងនៅចំណុចក្បាលថ្នល់នោះ ឯកឧត្ដម ឃួង ស្រេង អភិបាលរាជធានីភ្នំពេញ បានជំរុញឱ្យមន្ត្រីពាក់ព័ន្ធធ្វើការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់ នៃចំណុចទាំង ២នេះឱ្យបានលឿន ដើម្បីបើកការដ្ឋានសាងសង់ស្ពានអាកាសនៅពេលដ៏ខ្លីខាងមុខ។
លោកម៉េត មាសភក្តី អ្នកនាំពាក្យសាលារាជធានីភ្នំពេញបានឱ្យដឹងថា ដើម្បីជំរុញការស្ថាបនាស្ពានអាកាសទាំង ២កន្លែងនេះឱ្យបានលឿននោះ ឯកឧត្ដម ឃួង ស្រេង បានធ្វើការកោះប្រជុំជាការប្រញាប់មួយ ជាមួយមន្ដ្រីជំនាញពាក់ព័ន្ធ ស្ដីពីការដោះស្រាយផលប៉ះពាល់លើគម្រោងសាងសង់ស្ពានអាកាសចោមចៅ និងស្ពានអាកាសក្បាលថ្នល់។
បើតាមគម្រោងការដ្ឋានសង់ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដី នៅរង្វង់មូលចោមចៅ គ្រោងនឹងត្រូវប្រើរយៈពេល ២០ខែ ដើម្បីស្ថាបនាឱ្យរួចរាល់ ដោយសារបច្ចុប្បន្ននេះស្ថានភាពចរាចរណ៍នៅចំណុចរង្វង់មូលចោមចៅក្នុងខណ្ឌពោធិសែនជ័យ មានការកកស្ទះចរាចរស្ទើររាល់ថ្ងៃ នៅតាមផ្លូវជាតិលេខ៤ ផ្លូវជាតិលេខ៣ និងមហាវិថីសហព័ន្ធរុស្ស៊ី។
សូមបញ្ជាក់ថា ចំពោះថវិកាសាងសង់ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីនេះ ជាថវិការបស់សាលារាជធានីភ្នំពេញដោយប្រើប្រាស់ការស្ថាបនា ខណៈដែលកំណាត់មហាវិថីសហពន្ធ័រុស្ស៊ីចាប់ពីផ្លូវលេខ ២០១១ ដល់រង្វង់មូលចោមចៅត្រូវបានពង្រីកបន្ថែម ឱ្យធំទូលាយអាចឱ្យរថយន្តធ្វើចរាចរចំនួយ ៣គន្លងចូលក្នុងក្រុង និង៤គន្លងចេញក្រៅក្រុង ដោយមានសួនច្បារនៅចំកណ្តាល និងមានដាក់ប្រព័ន្ធលូ ២ខ្សែគឺ ១ខ្សែនៅចំកណ្តាលសួន និង ១ខ្សែទៀតដាក់នៅចិញ្ចើមផ្លូវត្រូវបានស្ថាបនារួចហើយ។
ការកែសម្រួលគម្រោងសាងសង់បន្ថែម ស្ពានអាកាស ២ខ្សែ ត្រង់រង្វង់មូលក្បាលថ្នល់ នឹងត្រូវកាត់បន្ថយការស្ថាបនា នៅត្រឹមតែ ១ខ្សែប៉ុណ្ណោះ ដោយរត់ពី ផ្លូវព្រះមុនីវង្ស ឡើងទៅផ្លូវព្រះនរោត្តម។
គួររម្លឹកដែរថា រដ្ឋបាលរាជធានីភ្នំពេញ ធ្លាប់បានគ្រោងស្ថាបនាបន្ថែម ស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដីចំនួន ៤ខ្សែទៀត នៅតំបន់ក្បាលថ្នល់។
ចំពោះគម្រោងស្ពានអាកាស និងផ្លូវក្រោមដី ទាំង ៤ខ្សែនោះ គឺ៖
១. ស្ពានហោះស្របពីលើមហាវិថីព្រះនរោត្តមបត់ឆ្វេង ឡើងភ្ជាប់ទៅស្ពានមុនីវង្សថ្មី
២. ស្ពានតភ្ជាប់ពីស្ពានមុនីវង្សចាស់បត់កោងស្តាំឡើងទៅចាក់អង្រែ
៣. ស្ពានហោះស្របពីលើមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស បត់ទៅមហាវិថីព្រះនរោត្តម រួចបត់ស្តាំឡើងស្ពានវិញ
៤. ផ្លូវក្រោមដី ១ខ្សែ មុជក្រោមដីពីចាក់អង្រែ ឆ្ពោះទៅមហាវិថីព្រះមុនីវង្ស។
ចំពោះស្ពានអាកាស មានបណ្តោយចាប់ពី ២២០ ដល់ ២៤០ម៉ែត្រ និងទទឹងចាប់ពី ៥ ដល់ ៧ម៉ែត្រ ហើយផ្លូវមុជក្រោមដី មានបណ្តោយ ៣០៦ម៉ែត្រ៕
មតិយោបល់