ព័ត៌មានជាតិ

សំណង់អានាធិបតេយ្យរ​បស់​ឈ្មួញ​អ្នកមានអំណាច​សាងសង់​ផ្គើន​ជាមួយ​ការស្ថាបនា​ផ្លូវ រថភ្លើង​

បន្ទាយ​មានជ័យះ កាលពី​ឆ្នាំ​២០១៤​កន្លង​ទៅ​យើង​ឃើញ នៅ​ច្រកទ្វា​អន្តរជាតិ​ប៉ោយ​ប៉ែត មាន កិច្ចប្រជុំ​រវាង​ក្រុមវិ​ស្វាករ​ជប៉ុន​និង​ថៃ​ស្ដីពី​បញ្ហា​ស្ថាបនា​ផ្លូវដែក​ត​ភ្ជាប់​ពី​ប្រទេស​ថៃ​មក កម្ពុជា​ដែល គម្រោង​ស្ថាបនា​ក្នុង​ពេល​ឆាប់ៗ​ខាងមុខនេះ ចំណែក​ផ្លូវ​ដែក​នៅ​ខាង​កម្ពូជា​វិញក៏​បាន ស្ថាបនា​ចាប់ ពី​ក្រុង​សេរី​សោ​ភ​ណ្ឧ័​មកកាន់ត​ភ្ជាប់​ជាមួយ​ថៃ​នោះ ករ​ស្ថាបនា​បាន​៧​ភាគរយ ហើយ ដែរ ដល់ ត្រង់​ខាងកើត​សាលាក្រុង​ហើយ​នៅ​ខ្វះ​តែ​៦​គីឡូម៉ែត្រ​ទៀត​និង​អាច​រួចរាល់​ជា​ស្ថាព​រដែរ យើង​ងាក មក​មើល​ស្ពានដែក​ត​ភ្ជាប់​ពី​ប្រទេស​ថៃ​មក​ខាង​កម្ពុជា​វិញ​នោះ​នៅ​ខែ​មេសា​ខាង​មុខ​នេះ​និង​អាច​រួចរាល់​ជា​ស្ថាព​រដែរ ។​
ពាក់​ពន្ធ័​និង​បញ្ហា​ផ្លូវ​ដែក​និង​ចំណី​ផ្លូវ​រថភ្លើង​នេះ​វិញ នៅ​ចំណុច​ផ្សារ​រ៉ា ផ្សារ​មង្គល​កមាន​ការ ចម្រូងចម្រាស​គ្នា​ជាមួយ​អ្នកមាន​អំណាច​និង​ពលរដ្ឋ​ជា​ម្ចាស់​សំណង់ លើ​បញ្ហា​សាងសង់​មុខក្រោ យ ។​ទៅខាង​ពលរដ្ឋ​ម្នាក់​ឈ្មោះ​គង់ កុសល់ ជា​អាជីវក​ដែល​មាន​សំណង់​នៅ​ខាងក្រោយ​រ៉ា​រថ ភ្លើង​ដែល​មាន​ទំហំ​៤០​គុណ​២០​ម៉ែត្រ ដី​និង​សំណង់​នេះ​ក៏​បាន​ទិញ​ពី​ឈ្មួ្ញញ​អ្នកមានអាណា​ចម្នាក់ តាំងពី​ឆ្នាំ​២០០៦​មក​ហើយ​សព្វថ្ងៃ​ក៏​កំពុង​អាស្រ័យ​ផល​លើដី​នេះដែរ ។​លុះដល់​ថ្ងៃ​ទី​១​ខែ​កុម្ភះ​២០១ ៥​នេះ​ឈ្មួញ​អ្នកមាន​អំណាច​ខាងលើ​ក៏​បាន​បញ្ជា​ឲ្យ​កូនចៅ​ចាក់ដី​និង​រៀបចំ​គម្រោង​សាងសង់​ជា​សំ ណង់​បុកគ្រិះ ដើម្បី​ធ្វើ​ការផ្ទេរ​ពលករ​ដែល​ភាគី​ថៃ​ចាប់បញ្ជូន​មក រីឯ​សំណង់​ចាស់​ដែល​ធ្វើ ការផ្ទេ រព​លករ​នៅ​ចំនុច​ផ្សារ​មង្គល​នោះ​ម្ចាស់​កម្ម​សិទ្ធ​បាន​លក់​ទៅ ឲ្យ​ក្រុមហ៊ុន​កាស៊ីណូ ហើយ​ទើប ទៅ​រៀបចំ​និង​សាងសង់​ថ្មី​នៅ​ចំណុច​ផ្សា​រ៉ា​នេះ​។​នៅក្នុង​រឿង​នេះ​ជនរងគ្រោះ ឈ្មោះ គង់ កុសល់​ក៏ បានកើត​ទុក​មិន​សុខចិត្ត ដោយ​ចោទ​ថា គម្រោង​នេះ​គឹ​សាងសង់​ពីមុខ​គាត់ ក៏​បាន​ដាក់ពាក្យ បណ្ដឹង​ទៅ​សាលាក្រុង​ដែរ តែ​រហូត​មកដល់ពេលនេះ​គ្មាន​ដំណោះស្រាយ​ឡើយ ទើប​គាត់​សុំឲ្យ ក្រុម អ្នក​សារ​ពត៏មាន​ជួយ​ចុះផ្សាយ​។​
ជុំវិញ​បញ្ហា​នេះ លោក​ង៉ោ ម៉េង​ជ្រួន ក៏​បាន​ប្រាប់​តាម​ទូរ​សព្ទ័​នៅ​ល្ងាច​ថ្ងៃទី​៩ កុ​ម្ពះ​២០១៥​នេះ ថា បញ្ហា​នេះ​លោក​មិន​បាន​អនុញ្ញាតិ​ទេ តែ​លោក​ក៏​បាន​ទទួល​លិខិត​មួយ​ច្បាប់​របស់ ក្រសួង​គ​មនាគ​ម​ផ្លូវដែក​(​អាយ​ស្ម័យ​យាន​)​លើ​សំណើរ​សុំ​សាងសង់​សំណង់​សម្រាប់​ធ្វើ​ការផ្ទេរ​ពលក​រ​ដែល ភាគី​ថៃ​ចាប់បញ្ជូន​មក និង​មាន​សន្យា​រុះរើ​វិញ​នៅពេលណា​ដែល ក្រុមហ៊ុន​ផ្លូវដែក​ត្រូវការ ដោយ មិន​មាន​ការ ទាមទា​សំណង​អ្វី​ឡើយ ។​
គួរ​បញ្ចាក់​ផងដែរ​ថា​ពាក់​ពន្ធ័​និង​សំណង់​អានាធិបតេយ្យ នេះដែរ នូវក្នុង​ចំណុច​រ៉ា​រថភ្លើង​និង​ដី ដែល​មាន​ចន្លោះ​៦​គីឡូម៉េត្រ​ពី​សាលាក្រុងម​កទ​ល់គ្នា​ស្ពានដែក​ដែល​កំពុង​ស្ថាបនា​ដោយ​ភាគ្គី​ថៃ ពេលនេះ​ក៏​មាន​សំណង់​តូចធំ​ស្អេកស្គះ សុទ្ធតែ​ជា​សំណង់​របស់​អ្នកមាន​អំណាច​ធំៗ​ទាំងអស់​ដោ យ​ផ្អែកលើ ផ្លូវ​រថភ្លើង​មិនទាន់​ដំណើរការ​ធ្វើ មិន​ធម្មតា​ទេ ទម្រាំ​ពេលណា​ផ្លូវដែក​ដំណើរការ​ក៏ អាច​បាន​ប្រយោជន៏​លើ​ការជួលតូប​នេះ​មិន​ស្ទើរដែរ ក្នុង​តូប​មួយ​ជួល​មិន​ក្រោម​១០០​ដុល្លា​ទេ​ក្នុង មួយខែ នេះ​មិន​ខុស​អី​ពាក្យចាស់​លោក​ពោលថា (​ត្រីងៀត​ឆ្លៀត​ពង​នោះឯង​) ត្រង់​បញ្ហា​នេះ​ដែល ធ្វើឲ្យ អ្នកក្រ​និង​អ្នកលក់ដូរ​តូចតាច​កំប៉ិកកំប៉ុក​មាន​ការរិះគន់​ថា អ្នកមានអំណាច​និង​អ្នក មាន លុយ​ធ្វើ​អ្វី ក៏​សំ​ដែរ តែ​ចំពោះ​អ្នកក្រ​ធ្វើ​អ្វី​ក៏​ខុស ហើយក៏​មិន​អនុញ្ញាតិ​ដែរ ៕

2015-02-10_164447

មតិយោបល់