អាមេរិក៖ ក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញសង្គម Facebook បានផ្លាស់ប្ដូរឈ្មោះសាជីវកម្មរបស់ខ្លួនទៅជា Meta ដែលជាផ្នែកមួយនៃការផ្លាស់ប្ដូរពាណិជ្ជនាមជាថ្មីដ៏ធំ។ ក្រុមហ៊ុនបាននិយាយថា វានឹងមានការរួមបញ្ចូលកាន់តែប្រសើរឡើងនូវអ្វីដែលខ្លួនធ្វើ ព្រោះវាពង្រីកការឈានទៅដល់ហួសពីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមទៅក្នុងវិស័យដូចជាសកម្មភាពពិតៗ (VR)។
ការផ្លាស់ប្តូរនេះមិនអនុវត្តចំពោះឈ្មោះកម្មវិធីដាច់ដោយឡែកមួយៗរបស់ខ្លួន ដូចជា Facebook, Instagram និង Whatsapp ទេ មានតែក្រុមហ៊ុនមេប៉ុណ្ណោះដែលជាម្ចាស់គ្រប់គ្រងបណ្ដាញទាំងនេះ។ ការកែប្រែនេះធ្វើឡើងបន្ទាប់ពីរឿងរ៉ាវអវិជ្ជមានជាច្រើនជាបន្តបន្ទាប់ ទាក់ទងនឹងបណ្ដាញផ្សព្វផ្សាយសង្គម Facebook ផ្អែកលើឯកសារដែលបែកធ្លាយដោយអតីតបុគ្គលិកម្នាក់។ អ្នកទំលាយព័ត៌មាន Frances Haugen បានចោទប្រកាន់ក្រុមហ៊ុនថាបានគិត “ប្រាក់ចំណេញជាជាងសុវត្ថិភាព”។ កាលពីឆ្នាំ២០១៥ ក្រុមហ៊ុន Google បានរៀបចំរចនាសម្ព័ន្ធក្រុមហ៊ុនរបស់ខ្លួនឡើងវិញ ដោយដាក់ឈ្មោះក្រុមហ៊ុនមេរបស់ខ្លួនថា Alphabet ប៉ុន្តែឈ្មោះនេះមិនបានជាប់នោះទេ។ ប្រធានក្រុមហ៊ុនបណ្ដាញសង្គម Facebook លោក Mark Zuckerberg បានប្រកាសឈ្មោះថ្មីនេះ ខណៈដែលលោកបានបង្ហាញពីផែនការបង្កើតប្រព័ន្ធដ៏ទំនើបឲ្យដើរទាន់បច្ចេកវិទ្យា “metaverse” ជាពិភពអនឡាញដែលមនុស្សអាចលេងហ្គេម ធ្វើការ និងទំនាក់ទំនងក្នុងបរិយាកាសពីចម្ងាយដែលប្រៀបបាននឹងរូបភាពពិតជាក់ស្ដែង ដែលជារឿយៗប្រើកាស VR។
លោក Zuckerberg បានហៅប្រព័ន្ធបច្ចេកវិទ្យា metaverse ថាជាបរិស្ថានធ្វើទំនាក់ទំនងពីទីកន្លែងដាច់ដោយឡែកគ្នា ដែលលោកអ្នកអាចចូលទៅខាងក្នុងប្រព័ន្ធជំនួសឲ្យការសម្លឹងមើលតែនៅអេក្រង់ទូរស័ព្ទ។ សំខាន់វាជាពិភពនៃសហគមន៍ទំនាក់ទំនងតាមវីដេអូ ដែលជាប់ទាក់ទងគ្នាគ្មានទីបញ្ចប់ ដែលមនុស្សអាចជួបជជែកគ្នាលេង ធ្វើការ និងលេងហ្គេមកម្សាន្តដោយប្រើកាស virtual reality headsets វ៉ែនតាវៃឆ្លាតដែលប្រៀបបាននឹងការចូលទៅដល់សកម្មភាពពិតៗ កម្មវិធី apps ស្មាតហ្វូន ឬឧបករណ៍ផ្សេងទៀត៕
មតិយោបល់